سیر تا پیاز خاک رس

حتما تا به حال خیلی براتون پیش اومده که توی مراحل پاکسازی پوست و فیشیال دیده باشید، از خاک رس به عنوان ماسک صورت استفاده میشه؛ و البته حتما براتون سوال های بسیاری درباره خواص این محصول پیش اومده. برای پیدا کردن پاسخ مناسب به این سوال پیش از هر چیز باید اطلاعات دقیقی از ماهیت خاک رس داشته باشیم.

پس در قدم اول باید بپرسیم خاک رس یا clay  چیه؟

خاک رس در واقع پودریه که از فرسایش  سنگ های معدنی به دست میاد و وقتی با اب ترکیب میشه حالت خمیری پیدا میکنه.خاک رس ها انواع و اسامی مختلفی دارن که بسته به اسم جایی که اولین بار کشف شدن نام گذاری شدنمثل کائولن یا خاک چینی که دوستان چینی کاشفش بودن .البته تو ایران هم معادن خاک رس بسیاری داریم.
اما آیا خاک رس ها فقط از معادن استخراج میشن؟
خیر، خاک رس ها دو تا منشا عمومی دارن یک دسته از معادن جمع میشن و یک دسته دیگه منشا دریایی دارن و از سواحل جمع آوری میشن که بر همین اساس بسته به محل جمع آوریشون میتونن رنگ های مختلفی داشته باشن.
اما حتما براتون سوال پیش میاد که مگر خاصیت جادویی خاک رس ها چیه که باعث شده که این همه کاربرد داشته باشن؟
تو یک کلمه پاکسازی
خاک رس ها میتونن ناخالصی هارو به خودشون جذب کننبه خاطر همین از یک طرف، روم به دیوار تو بلاد کفر باهاش شراب صاف میکنن و از یک طرف صورت رو پاکسازی میکنن.استفاده از خاک رس توصنایع زیبایی خیلی قدمت داره،حتی کلئوپاترا از این ماسک استفاده میکرده.و حالا سوال اساسی اینجاست که  آیا از هر مدل خاک رسی میشه تو صنایع زیبایی استفاده کرد؟؟
قطعا خیر

حاک رس مناسب برای مصارف آرایشی حتما حتما باید دو تا ویژگی مهم داشته باشه:
۱. میکروب زدایی شده باشه،که اینکار با حرارت دادن در دمای بسیار بالا (اصولا ۳۵۰ درجه سانتی گراد) انجام میشه
۲.اندازه ذره ای مناسب داشته باشه،در این مورد باید بگم هرچقدر ذرات حاک رس ریزتر باشن بهتره و معمولا مناسبه که ذرات بیشتر از ۳۰ میکرون نداشته باشه
نکته برای شیمیست ها:
اگه میخواین با خاک رس ها کار کنین، دو مدل آنالیز دارن:
یکی آنالیز شیمیایی که درصد، آهن، کلسیم، منیزیم و ... رو نشون میده و یک آنالیز مینرالی که درصد کوارتز، کائولینیت، میکا و ..رو بهتون نشون میده. براتون یک نمونه از آنالیز های موجود میذاریم
مجموعه فیلینکو برای تکمیل کرد لاین مراقبت از پوستش، به صورت عمده و جزیی سه مدل خاک رس در دسترس شما عزیزان قرار داده. لازمه بدونین که تمام این خاک رس ها  قابل استفاده در ساخت شوینده ها،ماسک های اماده و دیگر محصولات مراقبت از پوست هستن.

۱.خاک رس سبز(فرانسوی)

این مدل خاک رس منشا دریایی داره و در زمینه پاکسازی پوست جزو قوی ترین مدل های موجود  در بازار هست. طبق مشاهدات ما برای پوست های خیلی چرب مفیده، اما اگر پوست حساسی دارین می تونید این مدل رو با احتیاط مصرف کنین.
 

۲.خاک رس سفید

کائولن سفید در عین حال که پاکسازی خوبی داره، برای کنترل چربی و درمان جوش ها هم بسیار مفید هست.این مدل خاک رس به پوست های چربی که حساس هم هستن خیلی توصیه میشه و البته برای پوست های مختلط و معمولی بسیار مناسبه.
 

3.خاک رس صورتی

این مدل خاک رس بسیار ملایم هست.اگر پوست خشکی دارین اما جوش میزنین،یا پوستتون خسته و کدرشده ، از این مدل غافل نشین. میتونین برای درمان جوشها به صورت تنها یا در ترکیب با درخت چای از این خاک رس استفاده کنید. برای کسانی که پوست خیلی خشکی دارن توصیه میشه که این مدل خاک رس رو با گلاب یا ژل آلوئه ورا(ترجیحا مدل آماده و داروخانه ای) ترکیب کنند.

از معرفی محصولات مراقبت از پوست بر پایه ی خاک رس که بگذریم باید ببینیم که ایا خواص خاک رس ها فقط به پاکسازی پوست محدود میشه؟مساله اینه که وقتی پوست رو پاکسازی کنیم،لایه های شاخی و مرده  پوست رو حذف کردیم. بنابراین پوست شفاف تر و روشن تر میشه.از طرفی با کنترل چربی و پاکسازی نه تنها منافذ کوچک تر میشن بلکه احتمال جوش زدن هم کاهش پیدا میکنه.بنابراین تمام اثرات دیگه ای که بعد از استفاده از خاک رس میگیرن، در واقع اثرات جانبی پاکسازی هست.

خرید انواع خاک رس فیلینکو(کیلک کنید)

برای خرید خاک رس به صورت عمده (کیلویی، کیسه ای، تناژ) با شماره تلفن های زیر تماس بگیرید.
 
02128426859
09374326143
مجله فیلینکو