پاکسازی پوست چطوری انجام میشه؟

سلام به فیلینکویی‌های عزیز، اگر دوست دارین بدونین که چطوری خودتون میتونین پوستتون رو پاکسازی کنین تا آخر این مقاله همراه با ما باشین.

پاکسازی پوست یا فیشیال چیه؟

روی سطح پوست یه سری سلولهای مرده و یا لایه شاخی وجود داره که این سلولها از پوست در برابر آلودگی و بیماری‌های پوستی جلوگیری میکنن و بدن هر سی روز یه بار این سلولها را حذف میکنه و سلولهای جدیدی رو جایگزین میکنه. حالا گاهی اوقات این سلولهای مرده روی پوست جمع میشه و باعث ایجاد جوش و یا بسته شدن منافذ پوست میشه.پاکسازی پوست یا فیشیال یعنی از بین بردن این چربی‌های اضافی و تمیز شدن منافذ پوست.
 

حالا این پاکسازی چه مزیت‌هایی داره؟

1.بافت پوست رو بهبود میبخشه و باعث درخشندگی و شفافیتش میشه
2.باعث از بین رفتن لک و جوش‌های سرسیاه میشه
3.گردش خون روی صورت رو بهبود میبخشه و باعث افزایش سلامت پوست میشه
4.باعث رطوبت پوست میشه و در نتیجه تغذیه پوست صورت میگیره

چطوری پاکسازی کنیم؟

خب پاکسازی پوست شامل چهار مرحله میشه که در ادامه براتون توضیح میدیم.
 

مرحله اول: بخور دادن

یک ظرف را پر از آب کنین و بذارین رو اجاق تا آب داغ بشه. زمانی که آب به ‌اندازه‌ی کافی داغ شد و بخار تولید کرد ، ظرف را از روی اجاق بردارین. روی سر خودتون یه حوله بندازین و صورت خودتون  رو به بخار آب نزدیک کنین. اجازه بدین بخارآب به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه به پوست شما نفوذ کنه و تقریبا صورتتون را خیس کنه. سپس به‌آهستگی صورت خودتون رو خشک کنین و اگر تونر دارین از تونر برای حفظ PH پوستتون استفاده کنین. این مرحله باعث بازشدن منافذ و نرم شدن پوستتون میشه و کمک میکنه که در مراحل بعدی پاکسازی، پوست ملتهب نشه.

مرحله دوم: پاکسازی منافذ و جوشهای سرسیاه با قلم پیلینگ (تیغ کمودون)

تو این مرحله به قلم پیلینگ برای تخلیه جوشهای سرسیاه نیازه دارین. میپرسین چطوری این کاررو انجام بدیم؟ قلم را با زاویه 30 تا 45 درجه نسبت به سطح پوست بگیرین و قبل از منافذ یه کوچولو فشار بدین تا سرسیاه‌ها تخلیه بشن. اگر از منافذتون چربی زیادی بیرون اومده و پوست صورتتون چرب شده، شوینده بزنین. اگر موضعی تخلیه کردین و نگرانین که با زیاد شستن پوستتون خشک بشه، موضعی بشورین.

مرحله سوم: استفاده از ماسک خاک رس یا ضدلک جینسینگ

تو این مرحله باتوجه به نوع پوستتون، نوع ماسک رو انتخاب کنین. اگر پوستتون فقط منافذ و جوش سرسیاه داره ار خاک رس استفاده کنین و اگر علاوه بر منافذ و جوش سرسیاه جای لک و جوش دارین از ماسک جینسینگ استفاده کنین.


 

مرحله چهارم: استفاده از ماسک آبرسان شیر

تا اینجا پوست رو پاکسازی کردیم الان نوبت آبرسانی پوست هست تا پوست شاداب و جوان بشه. بنابراین ماسک ابرسان شیر رو به پوستتون بزنید و بعد از بیست دقیقه بشورین.
بعد از شستن ماسک میتونین از تونر و بعدش آبرسان یا مرطوب کننده استفاده کنین یا اینکه پوستتون رو با روغن ماساژ بدین البته اگر پوستتون مستعد جوش نیست.

 

چند وقت یکبار پاکسازی کنیم؟


فیلینکویی‌های عزیز، اگر پوست معمولی دارین یکبار در هفته و اگر پوست چرب دارین هفته‌ای دو بار این مراحل رو انجام بدین.

خب حالا بریم یه فیلم در مورد پاکسازی پوست ببینیم.


 
مجله فیلینکو