انواع ماسک ها با خاک رس

طرز تهیه ی ماسک خانگی خاک رس

اگر به مقاله خاک رس رجوع کنید با خواص این ذرات معدنی شگفت انگیز  آشنا می شید. حالا امروز ما تصمیم داریم به شما طرز تهیه ی ماسک مناسب پوستتون با توجه به شرایط روزانه پوستتون آموزش بدیم.استفاده از خاک رس نتایج خیلی خوبی از جمله:پاکسازی پوست،کمک به درمان جوش، رفع لایه های مرده و شاخی، کمک به بهبود منافذ،پیشگیری از ایجاد جوشهای سرسیاه داره.پس برای پاکسازی و بهبود کیفیت پوستتون داشتن یک قوطی خاک رس (البته مناسب با نوع پوست) یکی از واجباته ( اگر نوع پوست صورتتون رو نمی دونید کافیه با مشاورهای فیلینکو در تماس باشید تا نوع پوستتون و محصولات مناسب پوست صورتتون رو به شما معرفی کنند)
مواد لازم برای ساخت ماسک رس:

1) پودر خاک رس مناسب پوست صورت و آب

خب همین اول باید بگم که ترکیب آب و خاک رس یه ترکیب کاملا ابتدایی برای پاکسازی صورت به حساب می یاد. اما اگر بخوایم با نگاهی فراتر به یه ماسک مناسب نگاه کنیم می تونیم با اضافه کردن ترکیبات مناسب همین ماسک ساده رو به یه ماسک درمانی عالی تبدیل کنیم.

ماسک دوم:  ماسک خاک رس و روغن درخت چای

روغن درخت چای ، یه روغن ضدعفونی کننده و ضد التهابه که اخیرا خواص فوق العاده اون برای درمان جوش ها در جهان سروصدای زیادی داشته. اکثر لاین های درمانی پزشکی و زیبایی از این روغن برای درمان جوش و جای جوش ها استفاده می کنند.حالا فکر کنید چنین روغن معجزه آسایی رو به ماسک خاک رس مناسب پوستتون اضافه کنید. علاوه بر پاکسازی صورت، در یک مرحله همزمان از شر جوش ها هم خلاص می شید.


طرز تهیه ی این ماسک : سه الی چهار قطره روغن درخت چای ( که البته می تونید نوع بسیار مرغوبش رو از فروشگاه فیلینکو تهیه کنید) به علاوه ی یک قاشق غذا خوری پودر خاک رس مناسب پوستتون و کمی آب. این مخلوط رو هم بزنید تا زمانی که حالت خمیری پیدا کنه و به صورتتون بزنید.
لازمه بدونید این ترکیب معجزه آسا برای کسانی که جوش های ریز و پراکنده دارند بسیار عالیه.

ماسک سوم:ماسک خاک رس و گلاب

همونطور که می دونید گلاب آب رسان بسیار مناسبی برای پوست صورت هستش، علاوه بر این خاصیت ضد التهاب و از بین برنده قرمزی حاصل از جوش های صورت هم هست. افرادی زیادی در روتین روزانه ی پاکسازی پوستشون از گلاب به عنوان تونر (که پاک کننده صورت از آلودگی هاست) استفاده می کنند.ترکیب خاک رس و گلاب میتواند تسکین دهنده ی بسیار مناسبی برای پوست های ملتهب و کم آب باشد. البته باید بسیار دقت داشته باشید که پیش از استفاده حتما یکبار تست کنید که به گلاب بر روی پوست صورتتان حساسیت نداشته باشید.طرز تهیه این ماسک : یک قاشق غذا خوری گلاب یک قاشق غذاخوری پودر خاک رس مناسب پوست صورتتان. این ترکیب را آنقدر هم بزنید تا حالت خمیری پیدا کند و سپس به صورت بزنید.

ماسک چهارم: ماسک خاک رس و ژل آلوئه ورا

آلوئه ورا گیاهی که عملا برای پوست و شادابی و طراوت پوست پدید آمده. از خواص بسیار آلوئه ورا برای پوست صورت هرچه بگوییم کم گفته اییم. مرطوب کنندگی، تسکین دهندگی ، درمان آفتاب سوختگی، کمک به کلاژن سازی، کاهش چین و چروک و خاصیت جوانسازی پوست، درمان و کاهش جوش و اکنه، روشن و شفاف سازی پوست، کمک به از بین رفتن لکه های پوستی و غیره و غیره، همه خواص مثال نازدنی گیاه و مشتقات آلوئه وراست.شما می تونید از ژل این گیاه فوق العاده و خاک رس ماسکی طراوت بخش و روشن کننده و از بین برنده لکه های پوستی تهیه کنید.طرز تهیه ی این ماسک : یک قاشق خاک رس مناسب پوست صورتتان به علاوه یک قاشق ژل آلوئه ورا ، این ترکیب رو مقداری هم بزنید تا به بافت دلخواه ماسک برسید. و اگر دوست داشتید کمی رقیق تر باشه می تونید از کمی آب برای رقیق کردن بافت ماسک استفاده کنید.

ماسک پنجم: خاک رس و ماست

ماست عامل اصلی جوان کنندگی و درخشندگی پوست است. اما جزو موادیست که حتما باید پیش از مصرف میزان حساسیت آن با پوست صورت بررسی گردد. و بهتر است در تهیه ی ماسک های صورت از ماست های کم چرب استفاده کنید که تاثیری روی میزان چربی پوستتان نداشته باشد.
طرز تهیه ی این ماسک : یک قاشق غذاخوری ماست، یک قاشق غذاخوری پودر خاک رس مناسب پوستتان. این مخلوط را هم بزنید تا به بافت دلخواه برسید و البته برای رقیق تر کردن ماسک می تونید ا ماست بیشتر و یا کمی آب استفاده کنید. بدانید که این ماسک برای پوست های خشک بسیار مناسب تر است و دوم باید تاکید کنیم که قبل از مصرف حتما بررسی کنید که به ماست روی پوست صورت حساسیت نداشته باشید.

در تهیه ی ماسک های پیشنهادی به هیچ عنوان از سرکه، آبلیمو و یا مواد اسیدی این چنینی استفاده نکنید چرا که استفاده از این اسیدها میتواند منجر به ایجاد حساسیت و آسیب به پوست گردد.

در بخش هایی از مقاله به شما تاکید داشتیم که پیش از مصرف برخی مواد طبیعی حتما حساسیت پوست نسبت به اونها رو بررسی کنید.برای بررسی حساسیت نسبت به یک ماده طبیعی میتونید مقدار کمی از اون ماده (برای مثال یک قاشق چای خوری ماست) با میزان برابر همان ماده از آب (برای مثال یک قاشق غذاخوری آب) ترکیب کنید و روی بخش از صورت (مثل چانه) امتحان کنید بعد از گذشت نیم ساعت مخلوط را پاک کرده و 24 ساعت صبر کنید تا تاثیر ماده استفاده شده کاملا نمایان شود. در صورت قرمزی، سوزش، جوش و آکنه حتما استفاده از ماده مورد نظر را قطع کنید.


 

 

مجله فیلینکو